• Domein PR & Media

    Het domein “PR & Media” is belangrijk voor de uitstraling van SKF. Zowel richting onze leden als naar potentiële leden, sponsors, ouders en andere belanghebbenden verzorgen we vanuit dit domein communicatie over onze vereniging. Dat kan gaan over wedstrijden van SKF 1, ons visitekaartje, maar ook over het gebruik van social media om met onze leden te communiceren.

  • In gesprek met Henry Valk

    In een eerder artikel las je dat Ronald van Rikxoort zich gaat bezighouden met Evenementen & Activiteiten. Bij PR & Media komen we een nieuwe naam tegen: Henry Valk. Hij verhuisde afgelopen herfst naar Veenendaal, maar kwam al snel in contact met SKF. En nu meteen aan de slag als manager, wat beweegt hem?

    Henry: ‘Twee redenen. Ten eerste ben ik ‘verslaafd’ aan korfbal. Verder is het belangrijk om als je in een nieuwe plaats komt, daar actief te worden. Zodat je mensen leert kennen en contacten krijgt. De contacten tot nu toe zijn erg leuk. Ik ga keihard werken aan mijn taak, samen met het al bestaande team’.

  • Kent hij onze vereniging een beetje? Het is toch lastig om zo’n taak op je te nemen bij een nieuwe club. ‘Het gaat er volgens mij om dat jij je aanpast aan de cultuur van de club, niet andersom. En omdat ik in de afgelopen tientallen jaren veel in de korfbalwereld heb gedaan, ken ik SKF van naam en faam. Ik heb de ontwikkelingen van de laatste jaren op de voet gevolgd. Denk dat dit het moment is om verder te bouwen. SKF mag zich gelukkig prijzen met het kader, met de toekomstplannen, met de ambities.’

    Henry geeft aan dat het werk van PR & Media goed bij hem past. ‘Qua opleiding en ervaring past het goed. Voor nu vind ik het superbelangrijk om de club verder te leren kennen. Een aantal kaderleden ken ik al veel langer, maar het gaat ook om ‘het hart’ van de vereniging. De jeugdleden, trainers, ouders en vul maar aan. Zodra corona het toelaat, zal ik veel op het veld zijn.’

    Wat ziet Henry als doel, als ambitie voor zijn taak? ‘Kort gezegd: SKF positief in de etalage zetten. Echt, we hebben veel goud in huis. Dat is de moeite waard om in de stad en de omgeving bekend te maken. Maar misschien nog wel belangrijker is intern. Hoe zorgen we ervoor dat de leden en alle andere betrokkenen op de hoogte kunnen zijn van wat er in de club gebeurt? We moeten proberen om de ‘hartslag’ van de club te laten voelen.’

    Dat klinkt natuurlijk mooi, maar is ook wel een beetje abstract. Kan Henry wat voorbeelden noemen van zaken die hij graag wil verbeteren? ‘Lastig, maar vooruit: ik wil meer foto’s van de wedstrijden op de site zien. Natuurlijk van ons eerste, dat op weg moet naar de hoofdklasse tussen twee haakjes. Maar ook van de jeugdteams. De vereniging bestaat uit meer dan de talenten, een van de andere kaderleden noemde dat ‘plezierkorfballers’. Een prachtige omschrijving. We moeten vaker in de regionale en lokale pers komen en een livestream van de zaalwedstrijden van het eerste is ook een prio.’

  • PR Commissie

    LidRol
    Valk, HenryVoorzitter Commissie
  • Redactie

    LidRol
    Rikxoort, Ronald vanRedacteur
    Hamdaoui, AmberRedacteur
    Ligt, Simon deRedacteur
  • Fototeam

    Lid
    Valk, Henry

    Er is 1 teamlid van wie de naam vanwege privacyredenen niet getoond wordt.