• Duizenden kijkers voor SKF-wedstrijd?!?

14 sep 2021
  • Dat klinkt bijzonder vind je niet? Het ligt iets genuanceerder, maar is zeker realistisch.

De wedstrijden van de Korfbal League worden sinds een aantal seizoenen live uitgezonden. Aanvankelijk via YouTube, inmiddels via een eigen platform. En met groot succes! Zo werd de wedstrijd tussen Oost Arnhem en Blauw Wit door maar liefst 6.800 volgers bekeken. En de livestream van het duel tussen Dalto en TOP scoorde niet minder dan 7.600 kijkers. Dat zijn nogal getallen zeg!

Stel je voor dat een wedstrijd van SKF ook enkele duizenden kijkers gaat trekken. Wishful thinking? Nee hoor!

We willen met ingang van dit zaalseizoen starten met een serieuze livestream. Niet met een cameraatje ergens in de zaal, maar richting professioneel. Dat is haalbaar, zo blijkt ook in de Korfbal League. Kijk maar eens naar bijvoorbeeld het duel tussen DVO en DOS’46 – zie https://eyecons.com/videos/dvo-dos46-7708 (goed voor 11.500 kijkers!!) Met graphics, live-commentaar, interviews, standen, scores en percentages in beeld en alles wat daar bij hoort.

• Beste SKF-ers, zover gaan we dit seizoen nog niet komen. Maar ik wil er wél voor gaan om dit op te bouwen. Daar is budget voor, de plannen zijn uitgewerkt en ready om uit te voeren.

Wat nog wél nodig is …. Handjes! Stel je voor dat jij meewerkt aan een programma met duizenden kijkers. Dat is pas echt tof. Ervaring is niet nodig, wij zorgen voor een laagdrempelige instructie. Denk aan taken als camerawerk, regie, interviews, live-verslag en techniek. Bij de Korfbal League-clubs zie je veel jonge mensen aan de slag bij de livestream, maar dat is zeker geen voorwaarde. En natuurlijk hoef je ook net persé lid te zijn van SKF.

Kort en goed: wil jij meebouwen? Stuur me dan haasje-repje een mail, bellen of appen mag ook. Mag naar henry.valk@gmail.com of 06-37250872.