• Einde van een bijzonder seizoen

5 jul 2020
  • Deze week vinden voor een aantal teams de laatste trainingen van het seizoen plaats. Daarna komt een bijzonder seizoen ten einde. Op driekwart van de zaalcompetitie moesten we abrupt stoppen met heel veel zaken, waaronder ons korfbalseizoen. Daarna hebben we, aan de hand van de richtlijnen van het RIVM, met elkaar steeds wat meer kunnen doen. Het was niet voor iedereen mogelijk om “echt” te korfballen, maar we hebben hierdoor wel het seizoen met elkaar in onze teams kunnen afsluiten. Dat vroeg best wat organisatie. Een woord van dank is op zijn plaats aan iedereen die dat mogelijk heeft gemaakt. De mensen die onze accommodatie “Corona-proof” hebben gemaakt en de vele vrijwilligers die de rol van Corona Coördinator tijdens trainingen hebben opgepakt, verdienen een speciale vermelding. Dank voor jullie inzet, jullie hebben vele SKF’ers toch nog een mooie seizoensafsluiting gegeven.

Door de Corona-situatie heeft ook ons jaarlijkse Schoolkorfbaltoernooi niet plaats kunnen vinden. De groep die dat normaliter organiseert, heeft echter niet stilgezeten. Dankzij hen hebben we gehoor gegeven aan de oproep van onze regering en gemeente om ons ook open te stellen voor niet-leden. We hebben een serie inlooptrainingen georganiseerd, die bijzonder goed bezocht werden. En waar we naar alle waarschijnlijkheid een grote groep nieuwe leden aan overhouden! Naast de Schoolkorfbalcommissie is hier door een grote groep andere vrijwilligers aan gewerkt. Heel veel dank aan de trainers die tijdens deze inooptrainingen steeds weer klaar stonden om het visitekaartje van SKF te zijn. En aan Geke, die hiervoor de werving en indeling heeft gedaan, terwijl ze in de drukste periode van haar “SKF-baan” zat. De trainersindeling voor het nieuwe seizoen moest natuurlijk ook gemaakt worden. Er zijn nog 1 of 2 vacatures overigens, dus snel zijn…!

Veel verenigingen om ons heen gebruiken de zomerperiode om langer door te gaan. Zeker nu we weer meer mogen en ook met senioren en junioren weer écht kunnen korfballen, is dat aantrekkelijk. Wij hebben besloten dat niet te doen. De belangrijkste reden daarvoor is de vervanging van onze kunstgrasvelden die nu echt gestart is. We kunnen en willen daarom echt niets doen op de Groene Velden. Geen trainingen en geen voetbal op de woensdagavonden. Daarnaast is de vakantieperiode ook belangrijk voor onze vereniging. Hoe aantrekkelijk het ook is om in deze tijd door te gaan. Er is in de afgelopen maanden door vele vrijwilligers heel hard gewerkt. Zij verdienen ook tijd om even afstand van SKF te nemen. En om hun plannen voor het nieuwe seizoen te maken natuurlijk.

Het goede nieuws is dat we bij de start van het nieuwe seizoen over een prachtige buitenaccommodatie beschikken. En die start komt snel. Op maandag 17 augustus starten de trainingen voor de doelgroepen Top, Opleiding Top en Top Jeugd. Dat zijn SKF 1, 2, 3, A1, A2, B1, B2, C1, C2, D1, D2, E1 en E2. Alle overige teams starten op maandag 24 augustus met hun trainingen. Het trainingsrooster zal in de komende weken worden gepubliceerd. Vanzelfsprekend is deze planning afhankelijk van hoe de Corona-situatie zich in de komende maanden ontwikkelt.

Wij wensen iedereen een hele fijne en gezonde vakantie en hopen jullie allemaal in augustus weer te zien op onze splinternieuwe accommodatie om met elkaar de voorbereiding op een nieuw en normaal seizoen te starten!