• Geef je op voor de KT2 trainerscursus bij SKF!

5 dec 2019
  • Voor alle jeugdtrainers van SKF: Inmiddels hebben we het eerste veldseizoen weer achter de rug en is ook het zaalseizoen begonnen. We zijn erg blij met jouw inzet om de jeugdleden van SKF iedere week te voorzien van een leuke training en coaching tijdens een wedstrijd! Omdat we willen dat je zo veel mogelijk plezier beleeft aan het trainen geven en coachen, bieden we je graag een trainerscursus aan. We weten dat het volgen van een trainerscursus er voor zorgt dat je met meer zelfvertrouwen en daardoor meer plezier training geeft. En  een trainer die plezier heeft, geeft betere trainingen.

Dit seizoen is er een unieke kans: zowel de KT2-opleiding als de KT3-opleiding worden bij ons in de SKF-hal gegeven! Wij willen zo veel mogelijk SKF-trainers de kans geven om deze opleidingen te volgen. Daarom betaalt SKF alle kosten voor jouw opleiding. We verwachten dan natuurlijk wel dat je je als trainer voor SKF blijft inzetten.

De KT2-cursus bestaat uit vier maandagavonden en zal starten in januari 2020. Deze cursus is vooral bedoeld voor beginnende trainers. Je leert hoe je een training opbouwt en voorbereidt, hoe je omgaat met kinderen die misschien niet altijd doen wat je vraagt en hoe je de training zo leuk mogelijk maakt voor jouw spelers en jouzelf. Iedereen die bij SKF training geeft mag aan de KT2 opleiding deelnemen. Meer informatie kun je vinden op de KNKV-site.

Niels van Vessem, voor het 2e jaar trainer/coach van SKF A1 en assistent-trainer bij SKF 1, beschrijft in dit interview waarom hij veel baat heeft gehad aan de KT2 én KT3 cursus..

Als je al een KT2-cursus hebt gedaan, kun je deelnemen aan de KT3-opleiding. Deze bestaat uit 9 avonden, verdeeld over het hele korfbalseizoen. In oktober is er een KT3-opleiding gestart in onze eigen SKF-hal. Ook over KT3 kun je meer informatie vinden op de KNKV-site

Ben jij enthousiast om de KT2 cursus te volgen? Of wil je je interesse kenbaar maken voor de KT3 cursus? Stuur dan een mailtje naar gekebeckerman@hotmail.com, of stuur een appje naar 0650653339.