• Heb jij de "SKF" app al op je telefoon?

27 sep 2019
  • Met de introductie van de nieuwe SKF-website, is ook de KNKV Wedstrijdzaken app veranderd. De app heeft een SKF-sausje gekregen.

De nieuwe website wordt geleverd door Sportlink. Sportlink is ook de toepassing waarin alle korfbalclubs hun ledenadministratie doen en waarin alle wedstrijdzaken geregeld worden. Door deze combinatie kunnen we op de nieuwe website veel meer en actuelere informatie over teams en wedstrijden tonen.

Maar ook de standaard KNKV Wedstrijdzaken app is gewijzigd. Als SKF hebben we heel veel nieuwe mogelijkheden om daar onze eigen informatie in te laten zien. Zo is de app nu gekoppeld aan ons Twitter account, zodat je daar naast de KNKV tweets, ook de SKF-tweets ziet. En we kunnen SKF-activiteiten in het persoonlijk programma van onze leden laten zien. Leden kunnen daarbij aangeven of ze erbij zijn of niet. Maar we kunnen bijvoorbeeld ook berichten via de app sturen, die je zelfs als pushbericht op je telefoon of tablet kunt ontvangen.

De allerbelangrijkste toepassing is misschien wel het plannen van vrijwilligerswerk. Leden kunnen zelf aangeven wanneer ze beschikbaar zijn, welke vrijwilligerstaken ze wel en niet willen doen, kunnen inschrijven op specifieke taken en onderling ruilen. Met de SKF-planners zijn we druk in de voorbereiding om dit ingeregeld te krijgen. In eerste instantie gaan we dit gebruiken voor veld- en zaaldiensten en kantinediensten.

We zijn de nieuwe mogelijkheden nog volop aan het onderzoeken. Maar de belangrijke eerste stap is dat zo veel mogelijk leden de app geïnstalleerd hebben. Sowieso is dat leuk omdat je dan ook alle informatie voor de wedstrijden van je team bij de hand hebt. Op dit moment heeft 73% van onze leden de app geïnstalleerd, een mooi percentage, maar dat moet eigenlijk nog omhoog.

Heb je de app nog niet? Installeer hem dan snel. De app is gratis te downloaden in de Apple App Store of Google Play. Gebruik de link of zoek naar “KNKV Wedstrijdzaken”. In de app moet je je registreren met het bij SKF vastgelegde emailadres. Heb je vragen? Lukt installatie niet? Ligt je emailadres niet (goed) vast of weet je niet welke is vastgelegd? Neem dan contact op met pr@skfkorfbal.nl. Voor de jongste leden zonder eigen emailadres, aanmelden kan ook via de ouders. We zijn zelf ook nog aan het ontdekken hoe dit precies werkt, zeker als meerdere jonge kinderen uit één gezin lid zijn. Neem vooral contact op met pr@skfkorfbal.nl. We helpen graag mee, ook om zelf te leren hoe het in dat geval precies werkt.

We hopen en denken dat de app in de komende periode een steeds belangrijker rol gaat spelen in de communicatie naar en met onze leden. Help ons het bereik zo groot mogelijk te maken.