• Instructie zaal-/velddienst

Op deze webpagina staat het instructiefilmpje waarin wordt uitgelegd hoe de veld- en zaaldienst in hun werk gaan. Het filmpje onderaan de pagina kan worden gestart met de play-knop links onderin.

De zaal/veldcommissaris van dienst is primair verantwoordelijk voor een tijdig, ongestoord en veilig verloop van het wedstrijdprogramma, denk aan:

• zijn alle teams op de velden aanwezig?
    • zijn alle scheidsrechters aanwezig?
    • staan de juiste palen op het veld?
    • ligt de juiste bal op het veld?
    • wie speelt er na deze wedstrijd op het veld, kunnen de palen blijven staan of moet je de coaches inseinen na deze wedstrijd de boel op te ruimen?

Daarnaast

• zo nodig ontvangst en begeleiding van scheidsrechters, gasten en bezoekers (de meesten weten de weg wel...)
    • instructie en/of begeleiding geven aan aanvoerders/coaches/teamouders van thuisspelende SKF-teams bij opruimen/schoon houden van de kleedkamers
    • de algemene veiligheid in de gebouwen (kantine, kleedkamers, korfbalhal etc.) en op de velden in de gaten houden
    • controle en toezicht op het schoon en netjes houden en achterlaten van de kleedkamers, velden etc.

Handig om te weten:

• elke scheidsrechter heeft in principe zijn eigen fluitje bij zich. Bij de spullen van de zaal/velddienst zit ook een aantal fluitjes die de scheidsrechters mogen gebruiken. Let er wel goed op dat de fluitjes weer bij jou ingeleverd worden. (in Corona-tijd mogen ze de fluitjes houden)
    • schrijfblokjes zijn ook bij de bar te halen (mochten de scheidsrechters de app niet gebruiken)
    • de veldindeling vind je hier