• Nieuwe website is live!

4 sep 2019
  • Als je dit bericht kunt lezen, is het dus zover: de nieuwe website is live!

De webredactie heeft er in de zomervakantie hard aan gewerkt. Nadenken over de nieuwe structuur, kleuren, opmaak. En vanaf het moment dat de nieuwe website op een tijdelijke locatie beschikbaar was, vooral ontdekken hoe het werkt en alle informatie op de juiste plaats zetten. En alle nieuwsberichten op oude en nieuwe site plaatsen, zodat we niet starten met een hele lege site. De nieuwe website is direct gekoppeld aan Sportlink, waarin alle informatie over teams, activiteiten, commissies, vrijwilligers en natuurlijk de competitie zit. En dus was het ook vooral ontdekken hoe we die informatie op een goede manier op de site kunnen zetten, m.b.v. een groot aantal beschikbare "widgets".

Maar de nieuwe website is niet het enige. Ook de KNKV wedstrijdzaken app is gekoppeld aan de website en heeft een SKF-sausje gekregen. En op de TV-schermen in de kantine draait nu SKF Club.TV, ook gekoppeld aan Sportlink en de website. De komende dagen zullen we in nieuwsberichtjes uitgebreid ingaan op de mogelijkheden die dat biedt.

Maar terug naar de site. Als redactie zijn we er best trots op. Vooral op competitiegebied is veel extra informatie beschikbaar. Kijk maar eens op de teampagina's. Maar ook vanuit het wedstrijdprogramma is bij elke wedstrijd een details knopje beschikbaar waarmee heel veel info over die bewuste wedstrijd is te zien. En veel handmatig werk is komen te vervallen.

De website is nu ook responsive, wat betekent dat de site zich aanpast aan het device waarop wordt gekeken. Hij ziet er op telefoon of tablet nu ook veel mooier uit (maar wel met een nogal blauw menu, puntje waar we nog naar kijken).

De teamindelingen komen nu ook rechtstreeks uit Sportlink en zijn te zien op de teampagina's. Maar de koppeling met Sportlink heeft wel een aantal gevolgen. Zo wordt rekening gehouden met het privacyniveau dat leden hebben ingesteld in de app (en daar ook kunnen wijzigen). Sommige spelers zullen dus als "Afgeschermd" in het overzicht staan. Ook gelden er voor de wedstrijdkorfbalteams (S1-S5, A1, A2, B1, B2, C1, C2 en D1) wat speciale regels m.b.t. invallen, algemene reserves waardoor al die teams met precies 8 spelers zijn ingedeeld en sommige spelers dus niet voorkomen in de teamindelingen. Met Sportlink zijn we in overleg over hoe het wedstrijdbelang en publicatiebelang beter kunnen samengaan.

We zijn heel benieuwd naar jullie reacties. Klik dus lekker rond en laat ons vooral weten wat je er van vindt via webredactie@skfkorfbal.nl.

We zijn live, maar nog niet klaar, er valt vast nog genoeg te verbeteren! We hebben zelf in ieder geval nog wel een klein wensenlijstje :-).