• SKF 6 start seizoen met kleine zege

7 sep 2019
  • SKF 6 is het nieuwe seizoen begonnen met een kleine zege op Tiel '72 5. In Veenendaal werd het na een spannende en gelijkopgaande wedstrijd 11-10.

Grotendeels is de selectie van SKF 6 hetzelfde als vorig seizoen. Met Anne en Paulique als extra versterkingen erbij vanuit de junioren. Nog altijd een zeer brede selectie dus. Desondanks lukte het vorige week niet een compleet team op de been te brengen voor een oefenpotje. Deze zaterdag lukte dat gelukkig wel, ondanks nog steeds een aantal afwezigen.

Op het veld is SKF 6 ingedeeld bij Stip 2, een onbekende tegenstander, EKCA/CIBOD 3 (opvallend, vorig jaar was hun vijfde de tegenstander) en de opponent van vandaag, Tiel '72 5. Een keer niet naar Kesteren dus...

Frank, Tom, Anita, Joanne en Jeanine ontbraken. Ook nieuwe aanwinst Daniël Hartveld was er nog niet bij. De andere nieuwe aanwinsten Anne en Paulique startten in de basis, net als Alex, Fred, Jurge, Thomas, Roeline en Christa. Ciska, Jonathan, Peter en Ronald startten vanaf de bank.

De wedstrijd was spannend van begin tot eind. Thomas opende de score voor SKF waarna de thuisploeg een 3-1 voorsprong pakte. Anne en Paulique stonden toen beiden bij hun debuut in SKF 6 al op het scoreformulier. Al snel echter kwam Tiel weer langszij. Scores vielen om en om, bij rust was het 4-5. In de rust begon het dan toch nog een beetje te regenen, maar gelukkig viel dat uiteindelijk redelijk mee. Al snel in de tweede helft werd het weer droog. Ciska, Jonathan, Peter en Ronald kwamen in de ploeg voor Alex, Fred, Jurge en Anne. In de tweede helft nam ook Tiel heel even en voorsprong van 2 punten, maar verder bleef het verschil over het algemeen maar 1, wisselend in Veenendaals en Tiels voordeel. Bij 9-10 een paar minuten voor tijd werd een treffer van Tiel afgekeurd, waarmee een voortijdige beslissing in het voordeel van Tiel werd voorkomen. In de slotminuten trok SKF 6 dan alsnog de winst naar zich toe. Thomas, die het bal geopend had, maakte met een doorloopbal vlak voor tijd de 11-10 en kroonde zich daarmee tot matchwinner.

Omdat Frank met zijn schriftje, waarin normaal het scoreverloop wordt bijgehouden, afwezig was, was er na afloop nog wat appverkeer in de teamapp noodzakelijk om tot de scorelijst te komen. Uiteindelijk kwamen we tot Paulique 3, Thomas 3, Ciska, Anne, Fred, Roeline en Peter.

Volgende week op naar Arnhem voor de uitwedstrijd tegen EKCA/CIBOD 3.