• SKF 7 verslaat trainingsmaatjes SKF 6 met 13-6

29 aug 2020
  • Nou, de toon is gezet. Het oefenpotje tussen trainingsmaatjes SKF 7 en SKF 6 is overtuigend gewonnen door SKF 7, 6-13. Daar zal komende woensdag tijdens de training nog wel even over nagepraat worden.

Op zich was dit een vreemde wedstrijd. SKF 6 en SKF 7 komen voort uit SKF 6 van vorig seizoen. Met wat vers bloed er bij, lukte het om het grote team op te splitsen in twee teams. Maar er wordt nog altijd gezellig samen getraind en de gezamenlijke groepsapp is ook nog erg actief.

Beide teams beschikken nog altijd over een behoorlijke hoeveelheid heren. Aan de dameskant is het wat krapper. En vooral zijn er aan dameskant hier en daar nog wat pijntjes. Een paar extra dames en er zou gewoon een SKF 8 geformeerd kunnen worden. Het zesde beschikte deze zaterdag over 5 dames, het zevende had er slechts twee maar vond in Esmee en Hannah twee dames uit de A3 die bereid waren mee te doen.

Ondanks dat beide ploegen elkaar erg goed kenden, werd er nog een redelijk serieuze wedstrijd van gemaakt. SKF 6 kwam nog op 1-0, maar daarna lag het initiatief in de score steeds bij SKF 7. Het gaatje was steeds twee of drie punten. Bij rust 4-7. Pas in het laatste deel van de tweede helft liep het zevende uit naar de ruime 6-13 eindstand.

Zegt dit iets? Nee. Een oefenpotje, uitslag doet het er niet toe. Was vooral lekker om voor het eerst sinds begin maart weer eens een wedstrijdje te spelen. Ongetwijfeld komt er dit seizoen nog een keer een mogelijkheid tot revanche. Vanaf zaterdag gaan beide teams in de competitie hun eigen weg, waarbij beide teams elkaar zo veel mogelijk zullen helpen als dat qua spelers nodig is en qua programma kan.

Komende zaterdag start SKF 6 de competitie thuis tegen DVO/Accountor 12. SKF 7 speelt uit tegen Viking 3. Voor die tijd woensdag weer gewoon gezellig samen trainen.

Bedankt Laura voor het fluiten en bedankt Esmee en Hannah voor het invallen!