• SKF 8 begint seizoen goed met 18-10 winst op DVO/Accountor 10

12 sep 2021
  • Nu we eindelijk weer echt mogen korfballen, is het ook weer tijd om mijn taak als razende reporter van het 8e (voorheen 6e, na de splitsing begin vorig seizoen 7e, en nu dus 8e) maar weer eens op te pakken.

Het achtste is het zevende van vorig seizoen, maar toen speelden we als bekend slechts 4 potjes. Wel het hele seizoen ongeslagen gebleven, dat is ook wat waard. En binnen alle beperkingen is er getraind waar mogelijk en einde seizoen zelfs nog officieel geoefend tegen de matties van het zevende. Met al die Coronastilstand ben ik beetje zicht kwijt geraakt wie wanneer er afgelopen anderhalf jaar bij is gekomen en van wie we afscheid hebben genomen. In ieder geval: Laura is terug als spelend lid, Luna is terug van weggeweest bij SKF en Amber heeft een pikante Berghuisachtige transfer naar het zevende gemaakt. Van eventuele andere mutaties heb ik even niet meer scherp of dat voor of na Corona was.

Schrijver dezes was er de eerste twee trainingen niet bij, maar er is naar verluidt lekker getraind en iedereen had zin in deze eerste echte wedstrijd. André, Christa en Larissa moesten om uiteenlopende redenen verstek laten gaan, maar met 5 dames en 5 heren was het team voldoende op oorlogssterkte. In de aanval werd gestart met Annelinde, Laura (R moeten we dan toevoegen), Daniël en Jonathan, in de verdediging met Ciska, Luna, Peter en Reijer. Laura (W dus) en Ronald namen plaats op de bank en probeerden met paraplu en regenjas een beetje droog te blijven. En er was publiek! Hulde aan Luna’s moeder die de regen trotseerde en kwam kijken.

Vanaf het begin van de wedstrijd liet SKF er geen gras over groeien. De eerste helft was ronduit goed te noemen. De bal ging soepel rond en het percentage kansen dat benut werd, was prima. Via 2-0, 3-2 en 5-3 liep het achtste uit naar een mooie 11-3 ruststand. Tevredenheid alom dus in de rust. Boodschap voor de tweede helft: vooral doorgaan!

Om de communicatie in het eerste aanvalsvak niet te verstoren, kwam Laura in de ploeg voor Laura, dat houdt het simpel. Ronald, lichte blessure aan arm/elleboog, ging warmlopen om er iets later in te komen. Ondanks alle goede voornemens, sloop er toch wat slordigheid en gemakzucht in de ploeg met deze ruime voorsprong. Bijna een kwartier lang werd er niet gescoord. Gelukkig profiteerden de Bennekommers maar matig, al kwamen ze wel terug tot 11-6. Vanaf dat moment echter ging het weer beter lopen bij SKF. Ronald kwam voor Daniël, die een paar minuten later in het andere vak er weer in kwam voor Peter. De doelpunten vielen weer en uiteindelijk werd met 18-10 gewonnen. Zeer verdiend, op basis van een heel goede eerste helft en goed herstel in tweede deel tweede helft.

Doelpuntenmakers zijn niet bijgehouden, er moet nog een alternatief gevonden worden voor het “schriftje van Frank”. Dit was de enige wedstrijd in de poule deze zaterdag, dus SKF 8 mag zich voor minimaal een week koploper noemen. Volgende week een uitwedstrijd tegen EKCA/CIBOD 4, een lastige ploeg zo leert het recente verleden.