• SKF D6 kamioen!

13 okt 2019
  • Vandaag was de laatste wedstrijd van het veldseizoen. Vorige week waren we al kampioen geworden, maar deze wedstrijd wilden we ook graag winnen en het feestje “thuis” groots vieren.

Opstelling SKF D6:
    Aanval: Sanne, Myriam, Esmée, Sammie en Marith
    Verdediging: Lotte, Lieke, Sara, Sarah, Anouk
    Trainers: Yara en Esmée
    Hulp coaches: Bas en William

De eerste helft ging minder dan de andere keren.
    DVO scoorde al snel de 0-1. Daarna maakten ze een overtreding dus mochten we een stip nemen en die scoorden we helaas niet, het bleef dus 0-1. DVO scoorde uit een doorloopbal, 0-2. We kregen een heleboel kansen maar scoorde er helaas geen één. Net voor de rust scoorden we uit een mooie afstandsbal, 1-2. Met deze stand gingen we de rust in.

In de rust hebben we met de coaches afgesproken dat we met meer felheid moesten gaan spelen.

De tweede helft ging gelijk al beter en het werd daardoor snel 2-2. Daarna kwamen we er helemaal in. Doordat we feller speelden kregen we meer kansen en daardoor raakten we steeds gemotiveerder om te scoren. Al snel scoorden we de 3-2 door een mooie doorloopbal.
    We gingen verder en toen scoorden we de 4-2, 5-2, totdat het zelfs 8-2 werd. Dat werd ook de eindstand.

We zijn ongeslagen kampioen geworden!!! Doordat het de laatste thuiswedstrijd was kwam er veel publiek, dat vonden we heel leuk. We waren heel blij en we werden gehuldigd in het clubhuis, met muziek en taart. Daarna kregen we ook nog een lekker ijsje bij Tamminga met het hele team.

Nu gaan we ons opmaken voor het zaalseizoen en we hopen daar ook lekker te spelen.
    We zijn trots op ons kampioenschap!!