• Verenigingswerk door ouders - hoe was het ook alweer?

2 sep 2019
  • SKF heeft gelukkig veel vrijwilligers die zich inzetten om iedereen die bij de vereniging betrokken is een gezellige en sportieve tijd te bezorgen. Een aantal jaren geleden is het (verplichte) verenigingswerk voor spelende leden ingevoerd, omdat voor sommige taken structureel te weinig vrijwilligers waren.

Sinds januari 2019 worden ook ouders voor verenigingstaken ingezet. Het gaat om veld/zaaldiensten en kantinediensten. Dit zijn werkzaamheden waar geen korfbalkennis voor nodig is.

Aan het begin van dit nieuwe seizoen zetten we nog even op een rijtje hoe het werkt:

• Ieder deel van een seizoen (1e veldhelft, 1e zaalhelft, 2e zaalhelft en 2e veldhelft) wordt een beperkt aantal verenigingswerkzaamheden aan de ouders van een jeugdteam (F t/m C) toegewezen.
    • De ouders bepalen in onderling overleg wie wat doet en geven dit via verenigingswerk@skfkorfbal.nl aan de planners door.
    • Ouders die in de kantine meedraaien, krijgen aan het begin van de kantinedienst instructie van een ervaren barmedewerker;
    • Ouders die een velddienst op zich nemen, krijgen van tevoren via de mail informatie. We hebben de velddienst wat eenvoudiger gemaakt: voortaan worden alle velden al een avond van tevoren klaargelegd. Bekijk ook onderstaand filmpje over wat een velddienst inhoudt.

Op basis van de feedback die we vorig seizoen hebben gekregen, willen we de communicatie over het verenigingswerk verder verbeteren. Daarom gaan we in ieder team met een teamouder werken. De teamouder zorgt ervoor dat de verenigingstaken verdeeld worden en helpt de ouders even herinneren als dat nodig is. De communicatie verloopt dus niet langer via de trainers.

De meeste teams hebben inmiddels een teamouder. Heel erg fijn dat zo veel ouders zich aangemeld hebben! Alleen voor de volgende teams zijn we nog naar een teamouder op zoek: C1, C5, E7, E8, F1 en F3. Opgeven kan via verenigingswerk@skfkorfbal.nl. Het is een taak die erg weinig tijd kost, maar de communicatie een stuk makkelijker maakt.

Samen Kunnen we 't Fiksen!