• We gaan bouwen #2

28 apr 2020
  • Wouter schreef er in een eerder bericht al over. Vorige ALV spraken we met jullie over de visie en strategie aan de hand van deze mooie plaat:

• Maar hoe geef je hier nu invulling aan die past bij onze vereniging? We hebben er na de ALV als bestuur met enige regelmaat met elkaar en raadgevers over gesproken, maar tijd en ruimte vinden om met elkaar echt stappen te zetten, was moeilijk.

En toen kwam corona. Wat een bijzondere tijd beleven we vandaag de dag met elkaar, en toch vaak ook alleen. Ik hoop dat het jullie goed gaat! Ik zit persoonlijk in de gelukkige omstandigheid dat mijn baan en inkomen niet op het spel staan. Mijn gezin en naaste familie is gezond. Dus ik ga niet klagen. Maar ik mis de uren en gezelligheid op onze accommodatie. Even ‘uit de dagelijkse sleur en ritme’, met je gezicht in de zon en de wind, of heerlijk wedstrijden kijken en zien dat mensen plezier hebben. Zonder even iets te moeten gewoon genieten bij SKF.

Nou, niets moeten… Zo gaandeweg komt er toch een hoop voorbij. Even afstemmen over schoolkorfbal, want ik zit in de schoolkorfbalcommissie. Kunnen we genoeg mensen vinden voor de livestream? Want ik ben bij de opstart van dat experiment betrokken. Een wedstrijd als juryvoorzitter begeleiden. Wifi testen en werken aan verbeteren van de technische infrastructuur, want ik ben betrokken bij de ICT-commissie. Afstemmen over website en social media, want die vormen van communicatie vallen in mijn bestuursportefeuille. En o ja, lukt het ook deze week weer met het maken van het programmaboekje?

En toen kwam corona. Veel van deze zaken kwamen op een lager pitje te staan. En dat geeft tijd om wat afstand te nemen, en na te denken. Kunnen we het anders doen binnen SKF? Zodat mensen die dingen kunnen doen waar ze energie van krijgen? Dat mensen de ruimte krijgen zich in te zetten op een manier die bij hen past? Dat (top)sport en verenigingsleven hand in hand gaan? Dat plezier de basis is van onze vereniging? Dat er genoeg vrijwilligers zijn om dat Samen te Kunnen Fiksen? Ik zie kansen en mogelijkheden! Denken en doen jullie mee?

Erica
    Bestuurslid met de portefeuille PR/Communicatie, ICT en AVG.