• Wedstrijden en trainingen in december 2021

2 dec 2021
  • We informeren je graag over hoe SKF in de periode tot de Kerstvakantie omgaat met de avondlockdown en de besluiten die het KNKV deze week heeft genomen over de competitie. Het KNKV wil er alles aan doen om korfballers te laten sporten in deze tijd. Daar sluiten wij ons als SKF van harte bij aan!

Wat zijn de maatregelen exact?
    Na 17:00 mag er bij SKF niet meer gesport worden, zowel doordeweeks als in het weekend. Deze maatregelen duren tot ten minste zondag 19 december.

Het KNKV heeft op 30 november het volgende besloten:

• Wedstrijden in het wedstrijdkorfbal (SKF 1 t/m 6, A1, A2, B1, B2, C1, C2 en D1) tellen in de komende 3 weken niet mee voor de competitiestand. Zodra de mogelijkheden er zijn organiseert het KNKV een nieuwe competitie met waarschijnlijk kleinere poules, waarin voor promotie en degradatie wordt gespeeld.
    • Wedstrijden in het wedstrijdkorfbal die op zaterdagen voor 17:00 gepland staan, kunnen gespeeld worden als beide verenigingen dat willen. De uitslagen hebben geen effect op de competitiestand .
    • Wedstrijden in het breedtekorfbal (alle overige SKF-teams) die op zaterdagen voor 17:00 gepland staan worden gewoon gespeeld.

Welke uitgangspunten kiest SKF?
    SKF heeft een aantal uitgangspunten opgesteld die gezamenlijk bepalen wat wij de komende weken doen:

• Elke wedstrijd die we kunnen spelen op geplande tijden (dus voor 17:00), gaan we spelen. Zowel voor breedtekorfbal als voor wedstrijdkorfbal. Dit is NIET vrijblijvend. Teams kunnen niet zelf kiezen om wel of niet te spelen. Wij gaan de teams van onze tegenstanders niet duperen. We zijn blij dat bijna alle teams één of meerdere wedstrijden kunnen spelen in de komende weken.
    • Als de thuiswedstrijd voor een team uitvalt (omdat de tegenstander niet komt), traint dat team op zaterdag op het tijdstip waarop de wedstrijd gepland staat. Voor dat team is dan een halve zaal beschikbaar, zodat op de andere helft een ander team kan trainen.
    • Wij kunnen in onze hal doordeweeks elke dag van 16:00 tot 17:00 trainen. De medische commissie van het KNKV heeft geadviseerd om teams in het wedstrijdkorfbal niet te laten spelen zonder trainingen. Bij breedtekorfbal kan dat wel. Daarom kiezen wij ervoor om de schaarse trainingstijd te gebruiken voor de Top Jeugdteams (A1/2, B1/2, C1/2, D1/2 en E1/2).
    • Er is op zaterdag gewoon kantinedienst. Ook de zaaldienst en het fluiten en jureren van wedstrijden en het controleren van Corona toegangsbewijzen gaan tot 17:00 gewoon volgens planning door, tenzij de planner aangeeft dat het niet nodig is.
    • Als je niet kunt spelen, moet je je net als altijd afmelden bij het wedstrijdsecretariaat.

Hoe kan ik toch trainen in de komende weken met mijn team?

• Op zaterdagen gaan vrije blokken ontstaan door wedstrijden die uitvallen (omdat tegenstanders niet komen). Het team waarvan de wedstrijd niet doorgaat traint dan in een halve zaal op dat tijdstip. Alle teams van SKF kunnen zich inschrijven om op de andere speelhelft in een vrij blok te trainen. Hierbij krijgen andere teams voorrang boven de Top Jeugdteams die doordeweeks al trainen.
    • Ook op vrijdagmiddag van 16:00 tot 17:00 is één blok (een halve hal) vrij, waar je jouw team voor kunt inschrijven.
    • We bieden een extra mogelijkheid aan onze seniorenteams (inclusief Midweek en REKO) om op zondag bij SKF te trainen, als uitwijkmogelijkheid in het geval er op zaterdag geen plek meer is. Vanzelfsprekend is dit geheel vrijblijvend. Op zondagen zal er geen kantinedienst zijn.
    • De Kangoeroes blijven gewoon om 10.00 uur trainen op zaterdagen.

Hoe schrijf ik mijn team in voor een trainingsblok op de zaterdag?
    De verdeling van de trainingsruimte op zaterdagen gebeurt in de WhatsApp-groep “SKF Trainers & Coaches”. Bob coördineert dit en besluit welk team welk blok toegewezen krijgt.

We hopen met deze invulling voor de komende weken zo veel mogelijk SKF’ers de kans te geven om toch lekker met elkaar te sporten. Als de avondlockdown verlengd wordt bekijken we opnieuw hoe daar als SKF mee omgaan.