• Wouter van Steenbergen verlengt contract bij SKF

21 dec 2020
  • De hoofdtrainer van de Veenendaalse korfbalvereniging SKF, Wouter van Steenbergen, geeft ook volgend jaar leiding aan de selectie. Van Steenbergen begon in juli vol enthousiasme aan de klus die, tot het stilleggen van de competitie, een plek bij de eerste 6 teams in de Hoofdklasse opleverde.

Ook in de wedstrijdloze periode kon Van Steenbergen (31) zijn vernieuwende aanpak kwijt. Door conceptmatig te trainen en individuele begeleiding is er ook bij de spelers een grote motivatie om met elkaar langere termijn doelen te stellen.

“Er zijn heel veel positieve ontwikkelingen bij SKF. Er wordt heel hard gebouwd aan de vooruitgang van de selectie, veel aandacht voor jeugd en straks ook nog letterlijk bouwen! Het gaat steeds professioneler worden en die ambitie past goed bij mij. De selectie heeft ook nu, in deze periode zonder wedstrijden, laten zien dat ze heel hard willen trainen. Die mindset van hen past dus goed bij mij. Heel veel zin om zo snel mogelijk weer wedstrijden te spelen wanneer dat weer kan, maar ook aan de langere termijn verbetering mijn steentje bij te dragen,” aldus Van Steenbergen zelf.

Arnold Burger, Manager Topkorfbal bij SKF, heeft veel vertrouwen in de samenwerking met Wouter van Steenbergen. “De recente periode heeft hij zich op een heel positieve wijze gepresenteerd. Wij zijn wij zeer content met de vorderingen van dit proces. Met veel plezier blijven we samen werken aan alle positieve ontwikkelingen op de weg naar topkorfbal.”

Onderstaande foto: Herman Stöver